Актуални процедури

Енергийна ефективност на сгради в сферата на производството, търговията, услугите и туризма

Цел на процедурата: eнергийно обновяване и подобряване на енергийните характеристики на сгради в сферата на производството, търговията и услугите.

Допустими кандидати:

1) Tърговци по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите.

2) Регистрирани не по-късно от 31.12.2019 г.

3) Отговарят на изискванията за микро (персонал от 0 до 9 души), малко (персонал от 10 до 49 души), средно предприятие (персонал от 50 до 249 души) или голямо предприятие (персонал ≥ 250 души).

4) Да са реализирали нетни приходи от продажби за 2022-ра финансова година в зависимост от категорията на предприятието-кандидат, както следва:

  • микро предприятие: ≥ 70 000 лв.
  • малко предприятие: ≥ 150 000 лв.
  • средно предприятие: ≥ 650 000 лв.
  • голямо предприятие: ≥ 3 500 000 лв.

Недопустими кандидати – предприятия от следните сектори:

  • сектор А „Селско, горско и рибно стопанство“
  • сектор D „Производство и разпределение на електрическа и топлинна енергия и на газообразни горива“

Допустими разходи:

1) Разходи за строително-монтажни работи (СМР/инженеринг), свързани с:

  • Прилагане на мерки за ЕЕ (отоплителни системи, системи за охлаждане, вентилация, саниране на сгради, осветление и др.).
  • Прилагане на мерки за ВЕИ, предвидени в енергийното обледване.
  • Съпътстващи СМР, необходими за изпълнение на мерките.

2) Разходи за изготвяне на инвестиционни проекти, съгласно ЗУТ;

3) Разходи за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на сертификат за енергийни характеристики на сгради в експлоатация;

4) Разходи за изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор след приключване на дейностите по изпълнение на СМР – допустими само за проекти в режим на минимална помощ;

5) Разходи за авторски и строителен надзор, съгласно ЗУТ;

6) Разходи за оценка на съответствието на проектите, съгласно ЗУТ;

7) Разходи, свързани с въвеждането на обектите в експлоатация.

ВАЖНО: Мерките за повишаване на енергийната ефективност ще се изпълняват въз основа на извършено обследване за енергийна ефективност на съответната сграда. Сградите трябва да са собственост на кандидата или да са с учредено право на строеж в полза на кандидата.

Минимален и максимален размер на помощта:

Категория предприятие Минимален размер на помощта Максимален размер на помощта
Микро предприятие
35 000 лв.
100 000 лв.
Малко предприятие
35 000 лв.
300 000 лв.
Средно предприятие
100 000 лв.
500 000 лв.
Голямо предприятие
100 000 лв.
1 500 000 лв.

Процент на финансиране:

1) При режим „de minimis“ – финансира се 65 % от инвестицията, но не повече от 391 166 лв.

2) При режим „Инвестиционни помощи за ЕЕ“ – процентът на безвъзмездното финансиране при място на изпълнение в Югозападен регион/извън Югозападен регион е както следва:

  • 55%/65% за микро и малки предприятия;
  • 45%/55% за средни предприятия;
  • 35%/45% за големи предприятия.

Общ бюджет на процедурата: 235 200 000 лева

Необходими технически документи при кандидатстване:

1) Обследване за енергийна ефективност на съответната сграда:

  • за кандидати в сферата на производството – доклад за резултатите от обследване за енергийна ефективност.
  • за кандидати в сферата на търговията и услугите, включително в сектор „Туризъм“ – доклад за резултатите от обследване за енергийна ефективност и валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация.

2) КСС за предвидените за изпълнение енергоспестяващи мерки в обследванията за енергийна ефективност.

3) Писмо от РИОСВ/МОСВ, че не е необходим ОВОС или Решение за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС или издадени Решения по Закона за опазване на околната среда и Закона за биологичното разнообразие.

Краен срок за кандидатстване: 15.06.2023 г.

При интерес , ние от консултантска фирма MegaFinance можем да Ви
съдействаме, като Ви предоставим следните услуги:

1. Оценка за допустимост по европрограма
2. Анализ за съответствие с процедурата, за която се кандидатства
3. Структуриране на инвестиционните намерения на фирмата
4. Подготовка на всички необходими документи за изготвяне на проектното
предложение
5. Изготвяне на бизнес план
6. Оформяне на проектното предложение за европрограмата
7. Подаване в съответния  финансиращ орган
8. Оценка на проектното предложение
9. Сключване но договор с управляващия орган на европрограмата
10. Управление на проекта и подготовка на междинни и крайни финансови
отчети

11. С оглед, че MegaFinance е от 15г. на пазара и работим с всички
банкови институции, ще Ви подсигурим банково финансиране за изпълнение
на проекта, както и допълнителни НЕОБЕЗПЕЧЕНИ оборотни средства.

Повече информация за актуални и предстоящи програми за финансиране на Вашия бизнес може да потърсите в менютата Актуални процедури и Предстоящи процедури.

Call Now Button