Цел на процедурата: предоставяне на безвъзмездна помощ на предприятията за постигане на адаптирана работна среда с цел посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа.

Допустими кандидати:

1) Търговец по смисъла на чл. 1 от Търговския закон, физически лица (ЕТ),физически лица на свободна професия, които са по смисъла на § 1, т. 29 от допълнителните разпоредби на ЗДДФЛ, „лица, упражняващи свободна професия“ са: експерт-счетоводителите; консултантите; одиторите; адвокатите; нотариусите; частните съдебни изпълнители; съдебните заседатели; експертите към съда и прокуратурата; лицензираните оценители; представителите по индустриална собственост; медицинските специалисти; преводачите; архитектите; инженерите; техническите ръководители; дейците на културата, образованието, изкуството и науката; застрахователните агенти; и други физически лица, за които са налице едновременно следните условия:

  1. осъществяват за своя сметка професионална дейност; и
  2. не са регистрирани като еднолични търговци; и
  3. се самоосигуряват.

2) Отговарят на изискванията за микро (персонал от 0 до 9 души), малко (персонал от 10 до 49 души), средно предприятие (персонал от 50 до 249 души) или голямо предприятие (персонал ≥ 250 души).

Допустими дейности: 

  1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд, изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси;
  2. . Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ – психологическа подкрепа.
  3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло
  4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. Тук могат да бъдат включени дейности за защита от:
  • Прах, токсични и други вредни вещества – аспирационни и вентилационни системи
  • Наднормен шум – защитни прегради, шумоизолации на стени и тавани, звукоизолационни дейности
  • Вибрации при работа на машини и съоръжения
  • Навлизане в опасни зони – ограждения, предпазители, блокировки
  • Падащи предмети – изграждане на козирки, навеси и пр.
  • Падане от височина и падане при придвижване по стълби или наклон – парапети, перила и пр.
  • Допир до горещи повърхности
  • Потенциално експлозивна атмосфера, защита от опасни пари или аерозоли на химични агенти, прах.
  • Неблагоприятен микроклимат – системи подобряващи микроклимата – температура, влажност, скорост на въздушното течение – климатични системи, вентилационни системи и др.
  • Пожар и взрив – пожароизвестяване и др.
  • Други, дейности свързани с обезопазяване и защита по време на работния процес
  1. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.

Допустими разходи:

  • Разходи за услуги
  • Разходи за материали – закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло
  • Разходи за материални активи – закупуване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд; обзавеждане и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията
  • Разходи за СМР – ремонт – основен или текущ, свързани с дейностите по осигуряване на колективни предпазни средства и обезопасяване на обекти, технологични процеси и машини, както и за ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и спорт.
  • Непреки разходи

Минимален размер на помощта: 50 000 лв.

Максимален размер на помощта: 391 166 лв.

Процент на финансиране:

  • до 100% за микро, малки и средни предприятия;
  • до  80% за големи предприятия.

Общ бюджет на процедурата: 100 000 000 лева

краен срок за подаване на документи 05.01.24г

При интерес , ние от консултантска фирма MegaFinance можем да Ви

съдействаме, като Ви предоставим следните услуги:

1. Оценка за допустимост по европрограма
2. Анализ за съответствие с процедурата, за която се кандидатства
3. Структуриране на инвестиционните намерения на фирмата
4. Подготовка на всички необходими документи за изготвяне на проектното
предложение
5. Изготвяне на бизнес план
6. Оформяне на проектното предложение за европрограмата
7. Подаване в съответния  финансиращ орган
8. Оценка на проектното предложение
9. Сключване но договор с управляващия орган на европрограмата
10. Управление на проекта и подготовка на междинни и крайни финансови
отчети

11. С оглед, че MegaFinance е от 15г. на пазара и работим с всички
банкови институции, ще Ви подсигурим банково финансиране за изпълнение
на проекта, както и допълнителни НЕОБЕЗПЕЧЕНИ оборотни средства.

Повече информация за текущи и предстоящи програми за финансиране на Вашия бизнес може да потърсите в менютата Актуални процедури и Предстоящи процедури.

Call Now Button